A lot of things happened lately and its a good one, alhamdulillah. :)
IIUM won OIC Debate
and UIAM won Debat Perpaduan.
(IIUM means its english debate and UIAM means its malay debate. Lol. )
Alhamdulillah. Its been pretty a while we havent got any champion trophies especially for malay debate. It's really a blessing from Allah and its a sign that we should never give up and that He's always there to grant all our wishes and prayers. In conclusion, we are never that bad actually :)
One more good news this week!
Muhammad Aqwa Alif managed to meet the cut-off point set by Petronas. Yeay! He passed the exam and will fly off to United States in September. Alhamdulillah again. I guess all his hard work paid off finally. Aqwa, you deserved a pat on your back! :)
I remember our conversation a day before that.
E : Wa rasa wa lepas tak?
A : *sambil mengira sesuatu guna jari*
Wa fikir worst come to worst maths wa dapat 3 en
tok and ee wa dapat.. (tak ingat pulakk berapa?hehe)
bla..bla..bla..wa akan dapat 35.lepas la minimum requirement tu.
InsyaAllah..doakan wa taw..
E : Amin amin. tapi if tak lepas jangan sedih sangat taw. Ingat, Allah dah
tentukan takdir kita dah. Mesti ada sebab disebalik semua ni.
A : Okay *sambil termenung jauh *
Sepanjang dalam tren balik tu, dia memang termenung jauh. Mesti risaukan masa depan. Well, who doesnt,right?
Later that night, he texted me about his friends result and everything. I can feel his anxiety and I really hope he can make it. And he finally did :)
Oh did i mention, when he called me and told me the result, i was so excited as if it was mine. Hehe. I am happy for him,of course :)
Aqwa, tahniah sebab berjaya terbang dan buat course yang awak suka. Ini ialah satu permulaan kepada satu perjalanan yang masih panjang dan berliku-liku. I hope you will be just fine dekat States nanti. Betulkan niat awak pergi ke sana, timbalah ilmu sebanyak yang mungkin, ambil masa yang ada untuk mengenal Allah dengan lebih baik dan menjadi hamba Allah yang tawaduk.
Kita sama-sama perbaiki diri kita okay?
P/s : Hidup ini sangat tidak menentu sebab itu kita kena selalu berdoa supaya hati kita kuat menghadapi apa sahaja yang mendatang.
No comments:
Post a Comment